Bloggeritele icoane si Fashion Weekurile Part 1
Mi s-a atras atentia in ultima vreme, ca sportul de Fashion Week a devenit foarte la moda intre icoanele bloggingului, adevarate influencerite ale modei, care ne spun cum sa ne imbracam pentru astfel de evenimente si sa o luam spre Londra, Milano si mai ales Paris. Eu fiind o scorpie nenorocita, dar mai ales ocupata, nu urmaresc pe nimeni, deci habar n-am cine e pe piata, unde se plimba si ce mai abereaza. Cu toate acestea, turnatori se gasesc peste tot, asa ca mi-au fost trimise cateva materiale elocvente.
Astazi o sa va spun exact ce si cum se intampla de fapt la aceste evenimente de anvergura, cum se ajunge aici ( in afara de avion), iar maine demontam niste false impresii si aere de dive.
Eu fac asta pe bune, de exact 10 ani, lucru foarte stiut. Ma limitez la Londra, din motive pe care le-am tot mentionat. Doar ca idee, singura bloggerita cu adevarat de succes de la noi, care ar avea sanse reale sa sara dintr-un show in altul pe la Milano si Paris ar fi Alina Ceusan, si chiar si ei i-ar fi cam greu, pentru simplu fapt ca scrie Romania pe ea. In rest, in afara de editorii de la ELLE, Harper’s Bazaar si Cosmopolitan, jurnalista Janina Nectara si fotograful Vogue Andreea Macri, cam nimeni nu e pe bune sportiv de fashion week.
Asadar, ca sa ajungi la marile showuri de la New York, Londra, Milano si Paris trebuie sa fii:
– redactor la o revista de top, dintr-o tara de top (Romania intra totusi putin mai greu in aceasta categorie);
– buyer (magazinul tau comercializeaza designerul respectiv);
– celebritate din lumea modei (stilist, fotograf, fotomodel, blogger, influencer pe bune, nu cu 50.000 de followersi si 70 de likeuri la o poza, cum se practica pe la noi );
– vedeta A-list ( cantareti, actori, sportivi…);
– client privat foarte foarte important al brandului ( cel care cumpara de minim 150.000 intr-un an);
– sponsor ( Mercedes, MAC, Tony&Guy, Evian …);
– unii angajati de top ai brandului, persoane care lucreaza cu brandul respectiv in diverse forme;
– prieteni ai designerului;
– prieteni sau cunoscuti ai agentiei care se ocupa de invitati;
Atat! Daca nu te regasesti in niciuna din categoriile de mai sus, singura sansa ca sa intri la un show mare, este sa sari gardul. Din propria mea experienta, avand level expert la sarit gardul, in Milano si Paris, nu se sare gardul. Poate poate, doar printr-un noroc foarte chior. Nu merge nici sa spui la intrare ca esti Anna Wintour, pentru ca ti se cere IDul, care sa dovedeasca faptul ca esti persoana de pe lista. Exista cam 3 filtre mari la orice show, iar dupa ce te-ai asezat in primul rand sau al doilea, esti verificat din nou. Deci… it’s complicated. De aceea vedeti pe la bloggerite “my outfit for the Dolce & Gabbana show” in fata unei usi si niciun “outfit during Dolce & Gabbana show”. Supremul stilului bloggeristic este cand faci reclama unui designer obscur, intr-o copie Dolce & Gabbana in fata usii Dolce & Gabbana. #Sublim! De aceea, acel serial infam facut de mine in 2012 cu Frosa si Mimosa este inca de o trista, dar amuzanta actualitate.
Deci am stabilit cine trebuie sa fii. Circuitul este in felul urmator: in cazul in care esti editor sau fotograf/cameraman la o publicatie / agentie de presa / televiziune, trebuie sa iti ceri acrediare de la forul organizator ( in cazul Londrei, British Fashion Council). Freelancerii nu se acrediteaza. Acea acrediatre poate sa iti garanteze accesul la un anumit numar de prezentari din programul oficial, dar nu la toate. Unde nu ai garantia intrarii, trebuie sa faci o cerere catre compania de PR in care sa spui cine esti, ce faci, ce ai facut si mai ales de unde esti. Cand ajungi la partea cu originea, ti se cam tranteste usa in nas. Asta este o realitate! Asa se intampla.
Maine o sa ne amuzam cu cateva epic faileuri mioritice la acest sport.
XOXO
No Comments